Історія створення
Враховуючи державні вимоги і
перспективи соціально – економічного,
культурного, етно і демографічного
розвитку регіону, було актуальним створення економічного ліцею в Корабельному районі.
Рішенням Корабельної районної ради Народних депутатів міста Миколаєва № 124 від 18.09.1992 року з метою пошуку, відбору, виховання і розвитку творчо обдарованих і здібних дітей, збагачення інтелектуального, творчого, культурного потенціалу України, підготовки учнівської молоді до творчої праці в різних сферах наукової і практичної діяльності та продовження навчання у вищих навчальних закладах було відкрито економічну школу.
Починаючи з 1992 навчального року це була вечірня школа менеджменту для учнів десятих класів шкіл Корабельного району. Старшокласники вивчали менеджмент, маркетинг, ділову англійську мову, психологію.
У 1992-1993 навчальному році вечірня школа була реорганізована в ліцейні класи економічного профілю при ЗОШ № 47.
А з 1993 року – це самостійна установа, яка є державним загальноосвітнім закладом освіти, що забезпечує академічну й практичну природничо – математичну та суспільно – гуманітарну підготовку здібної та талановитої учнівської молоді, здобуття нею освіти понад державних стандартів.
Головне завдання ліцею
- Виховання морально і фізично здорового покоління;
- Створення умов для здобуття учнями освіти понад державний мінімум;
Здійснення науково – практичної підготовки талановитої молоді, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу держави;
Розвиток природних позитивних нахилів, здібностей та обдарованості учнів, потреби і вміння самовдосконалюватися, формування громадської позиції, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії;
Надання учням можливостей для реалізації індивідуальних творчих потреб, забезпечення умов для оволодіння практичними уміннями і навичками наукової, дослідно – експериментальної діяльності, відповідного рівня професійної орієнтації;
- Профільне вивчення економіки, математики та ділової англійської мови.
Науково-методична робота
Науково-методична робота – це складова освітнього процесу, засіб управління навчально-виховним процесом, основний компонент діяльності будь-якого навчального закладу, спрямований на вдосконалення професійно – педагогічної культури продукування психолого-педагогічних ідей, розробку та впровадження нових технологій навчання й виховування, створення і поширення педагогічного досвіду. Головною метою науково-методичної роботи ліцею є підвищення рівня професійної компетентності та творчої майстерності педагогів, створення сприятливих умов для забезпечення їх саморозвитку.
Науково-методична робота покликана задовольняти, насамперед, потреби розвитку навчального закладу і кожного вчителя, а також інтереси педагогічного колективу ліцею у постійному підвищенні свого фахового рівня згідно з сучасними вимогами психолого-педагогічної науки. Вона має бути цілеспрямованою, оперативною, гнучкою і конкретною. Для цього ми дотримуємося таких принципів :
відповідності змісту науково-методичної роботи сучасному соціальному замовленню щодо рівня освітньої підготовки ліцеїстів;
цілісності і комплектності, тобто встановлення єдності та взаємозв’язку всіх напрямків роботи ;
систематичності і послідовності – діяльність усіх педагогів із різними формами роботи впродовж навчального року з урахуванням циклу функціонування системи підвищення кваліфікації вчителів ;
пріоритетності – вибір і вирішення певної наукової проблеми, найголовнішої для ліцею ;
науковості, тобто орієнтації на досягнення сучасної психолого-педагогічної науки ;
практичної спрямованості – підпорядкування всіх аспектів науково-методичної роботи завданням ліцею.
Позаурочна виховна робота
Активна позаурочна виховна робота – традиція
ліцею № 1. Вузький зв’язок позаурочної діяльності з навчальним процесом: предметні тижні, олімпіади, конкурси, турніри і таке інше.
Функціонують гуртки ("Влучний стрілець", "Рівний рівному", "Вокальний ансамбль"), факультативи (математичні, мовні, технічні). Унікальними є традиції, відзначення однієї з них із особливим захопленням чекає кожен учень і вчитель – це святкування Дня ліцеїста на базах відпочинку. Де як не там, на річному узбережжі, далеко від міста, можна вдосталь поспілкуватися із друзями, помріяти про майбутнє, показати свої таланти... Традицією є проведення Дня науки - дня захисту науково-дослідницьких робіт випускних класів.
Науково – дослідницька діяльність – вища форма самоосвітньої діяльності ліцеїстів – процес складний і довготривалий. Він не виникає на порожньому місці, не розвивається сам по собі. Розроблена в ліцеї система роботи сприяє реалізації таких важливих функцій, як розвиток у ліцеїстів потреби у науковій діяльності, формування особистості учня дослідника, майбутнього науковця.
Багатолітньою традицією є проведення конкурсів: “Панночка – Україночка”, “Менеджер року”, “Українські вечорниці”.